Returer och reklamationer
Här hittar du information om vad du har för rättigheter gällande ångerrätt hos oss. Du
finner även information om hur vi hanterar ditt ärende inom returer och reklamationer.
Ångerrätt
Som konsument har du enligt Distans- och Hemförsäljningslagen (2005:59), under vissa förutsättningar rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Detta gäller från den dag du mottog produkten.
Öppet köp
Du har öppet köp i 60 dagar från det datum som varorna skickas från oss. Under perioden har du möjligheten att helt kostnadsfritt skicka tillbaka dina varor för byte eller återbetalning av dina pengar. Kontakta alltid vår kundsupport innan du väljer att returnera din vara, så postar vi en retursedel till dig. Med hjälp av returfraktsedeln identifieras ditt kundärende automatiskt. Produkterna måste vara oanvända, oöppnade och i sin originalkartong eller originalförpackning. OBS! Gäller ej bilfärg som vi blandar efter ditt önskemål och recept.
Returnera din produkt
Om du har ångrat ditt köp och vill returnera din produkt finns det några saker att känna till. Börja med att kontakta vår kundsupport så hjälper vi dig.
Reklamera din produkt
Är din produkt defekt, har en skada uppstått eller är det något annat fel med din produkt? Börja med att kontakta vår kundsupport så åtgärdar vi felet omgående.
Upptäcker du att en transportskada har skett när du hämtar ut din beställning, ska du alltid be utlämningsstället att returnera paketet direkt. Sedan kontaktar du vår kundsupport så reklamerar vi händelsen mot vår fraktpartner. Därefter hjälper vi dig att lägga en ny beställning.
Innan du skickar tillbaka din produkt måste du först kontakta oss. Detta för att få din reklamation godkänd.
Garanti
Dodds är auktoriserade återförsäljare för samtliga varumärken med garantier på varan av respektive tillverkare. Vi kommer inte lämna några ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade.
Läs mer om vad dess olika produkter innehåller och föreskrifter i säkerhetsbladet innan användning.